У мирний час – агрономи та інженери, майстри цехів на олійноекстракційних заводах і апаратники оброблення зерна на елеваторах, спеціалісти з логістики і фахівці з безпеки. Під час війни – оператори БПЛА, розвідники-сапери, бойові медики, танкісти, ракетники й артилеристи. Наразі у лавах ЗСУ перебуває 801 співробітник Kernel. Команда в тилу тримає постійний контакт з колегами-захисниками, визначає потреби та надає всю необхідну допомогу.
Забезпечений означає захищений
Станом на січень 2023 р. Kernel направив на підтримку ЗСУ, українців, що постраждали від військових дій, та на допомогу співробітникам $32,3 млн., з них – понад $10 млн спрямовані на закупівлю війського спорядження для захисників. З перших днів повномасштабного вторгнення компанія дбає про належне забезпечення мобілізованих співробітників та добровольців, які свідомо змінили професію і стали на захист України.
Обов’язки із закупівлі військового спорядження взяли на себе Комерційний відділ Дивізіону Агробізнесу та Служба постачання Дивізіону виробничих активів. Найбільше командних зусиль було спрямовано на пошук та централізовану закупівлю захисної амуніції новобранцям – бронежилетів і тактичних шоломів. Колегам потрібно було працювати на новому для себе ринку товарів військового призначення, що має власну специфіку та певні обмеження під час війни.
За лічені тижні обізнаність залучених співробітників у класах захисту вже практично прирівнювалася до професійних знань технічних спеціалістів з багаторічним досвідом роботи у сфері. Всі розуміли – задач надто багато, тому перестали вимірювати дні робочими годинами. Щоденно опрацьовували сотні контактів у пошуку постачальників з ЄС, США, Китаю та інших країн. На зв’язок із заокеанськими контрагентами виходили вночі, контракти з партнерами погоджували навіть у вихідні дні. Завдяки непересічним навичкам команд станом на сьогодні закуплено та передано мобілізованим працівникам 8 794 одиниці надійного бронезахисту загальною вартістю $5,5 млн.
З перших днів повномасштабного вторгнення наша команда прийняла виклики часу і взялася до пошуків військового оснащення. Однією з першочергових задач було забезпечення необхідною амуніцією наших співробітників, що покладало на нас ще більше відповідальності, адже мова про безпеку і життя людей, які ще вчора пліч-о-пліч брали активну участь у виробничих процесах компанії, а сьогодні стали на захист країни.
Перша складність, з якою довелося стикнутися, – це довіра до постачальників, адже всі вони працюють виключно за передоплатою. А враховуючи масштаби закупівель і вимоги до якості товарів, потрібно було покладатися лише на найнадійніших. Тому ми обрали диверсифікований підхід – співпраця з перевіреними благодійними фондами, державними профільними підприємствами, компаніями-імпортерами оборонної сфери і налагодження прямих контактів з постачальниками і безпосередньо виробниками. Синергія співпраці з Благодійним фондом Сергія Притули, БФ «Армія SOS» та БФ «Київська школа економіки» та інші дозволила нам допомогти із забезпеченням військових ЗСУ, а також 30-50% наших донатів направлялися на спорядження безпосередньо мобілізованих колег.
Партнерство з волонтерськими організаціями та профільними компаніями в межах країни часто полегшувало процес закупівлі. Водночас імпорт товарів військового призначення з Європи, США, Китаю часто затримувався з різних причин – дозвільні документи, митне оформлення, логістика, геополітичні фактори, епідемії та конкуренція за товари військового призначення з країною-агресором. В окремих випадках доводилося залучати Міністерство закордонних справ і дипломатичні установи закордоном. Варто зазначити, що дефіцит та ажіотажний попит на такі товари військового або подвійного призначення як бронежилети, шоломи, радіостанції, тепловізори, квадрокоптери в Україні та закордоном суттєво ускладнював процес закупівель, також значно збільшувались стандартні терміни виготовлення і доставки таких товарів. Та в результаті ми отримували все, що було законтрактовано. І так є і до сьогодні. Пишаюся своєю командою, адже кожен наш мобілізований колега отримав усе необхідне для захисту. Ба більше, до нас було багато індивідуальних звернень від співробітників, що служать у лавах ЗСУ, щодо пошуку спеціалізованої оптики, дронів тощо. І ми завжди знаходили рішення для потреб військових.
Завдяки професіоналізму менеджерів комерційного відділу Агробізнесу Катерини Говорухи та Анни Оленюк виконані всі заявки в оптимальний термін, а мобілізовані співробітники отримали все необхідне. Дівчата працювали в режимі нон-стоп, розуміючи важливість поставлених задач і невтомно пояснюючи іноземним контрагентам, що кожна хвилина зволікання – це життя українців. Згодом до закупівель долучились їхні колеги – Дмитро Вєтоха, Дарія Матвієнко, Оксана Сокол, адже перелік запитів та номенклатури устаткування для військових формувань зріз в рази. Сьогодні команда Комерційного відділу Дивізіону Агробізнесу продовжує поєднувати щоденні функціональні задачі та активну роботу із закупівлі ТМЦ для потреб наших захисників І зараз за експертною порадою щодо закупівель до наших спеціалістів звертається багато людей – це колеги, партнери, волонтери.
Потужний тил
Серед спеціальних знань, отриманих командами закупівель в умовах воєнного часу, тепер і «Правила носіння військової форми одягу військовослужбовцями ЗСУ». Їх довелося детально вивчити, щоб сформувати базові характеристики спецодягу. Загалом компанією було придбано 12 745 військової форми за суму понад $303 тис. Серед необхідного обмундирування, яке отримали мобілізовані співробітники, а також інші захисники на фронті – комплекти літньої форми, тактичні футболки, розвантажувальні жилети. Також підготувалися і до настання холодів – передали військовим зимову форму, термобілизну, тактичні рукавиці і берці.
Ще одним важливим напрямком роботи стало забезпечення мобілізованих співробітників аптечками, ліками першої необхідності та кровоспинними засобами. Така підтримка здатна зберегти здоров’я бійцям, які отримали поранення, і навіть врятувати життя. Загалом компанія придбала 7 175 тактичних аптечок, 300 000 одиниць найнеобхідніших медикаментів і засобів першої допомоги, 4 150 турнікетів нового покоління. На закупівлю медзахисту та обладнання спрямували $1,27 млн. Здебільшого перевагу надавали українським виробникам, продукція яких нічим не поступалася іноземним аналогам. Для мінімізації ризиків замовлення розміщували у виробників, з якими мали досвід співпраці в операційній діяльності компанії.
Хоча вартість закордонного виробництва може бути значно вища, ціновий фактор не став визначальним. Насамперед ми орієнтувалися на високу якість, наявність сертифікації та відповідність стандартам. В співпраці з іноземними контрагентами під час війни існує ряд ризик-факторів – велика кількість підробок на ринку, протерміновані лікарські засоби, продаж контрабандного товару або такого, що виділявся міжнародними партнерами у рамках гуманітарної допомоги. І мова не лише про репутаційні ризики для компанії, а й про потенційні загрози життю та здоров’ю наших захисників. Тому найбільшу увагу ми звертали на можливість безпосередньої співпраці з виробником. При виборі форменого одягу фахівці опиралися на технічні вимоги Міністерства оборони України – спеціальна тканина 4 типу, маскувальний малюнок ММ-14. Взуття для військових обирали відповідно до загальних рекомендацій – натуральна шкіра, тканина Cordura, додаткова устілка. Зразки тактичних аптечок тестували спільно з Відділом охорони праці, наповнення звіряли з стандартами IFAK (Individual First Aid Kit).
Загалом складно переоцінити рівень залученості команд компанії до всіх процесів закупівель та перевірки продукції. Усвідомлюючи рівень відповідальності, колеги настільки самовіддано бралися до справи і заглиблювалися в деталі, що разом нам вдавалося долати будь-які перешкоди та виклики, а їх було чимало. Дякую всім за командний дух – в ньому наша сила!
Командна залученість та ретельний підхід до справи спеціалістів Служби постачання ДВА була відчутна у кожній придбаній партії продукції. Так, закупівлю товарів медичного призначення взяли на себе Євген Мокляк та Андрій Щербінін. Завдяки їхній наполегливості навіть у складні місяці дефіциту вдалося придбати вітчизняні медикаменти та медичне обладнання. Олексій Дубовик зумів налагодити закупки аптечок – таких важливих складових в оснащенні наших захисників. Також Олексій разом із фахівцями Русланом Шило, Романом Богаєвським та Костянтином Коваленко заглибилися у нюанси щодо сертифікації одягу та взуття для військових, щоб потім перетворити ці знання на дійсно якісну продукцію, адже підробок на ринку вистачало, особливо при високому попиті. Олександр Ляпота налагодив важливе партнерство – роботу з постачальниками з-за кордону.
Крім прямих закупок, ще одним відповідальним напрямом була і залишається співпраця з фондами. Цю місію взяв на себе Тарас Яковченко та відмінно проявив себе у комунікації з партнерами задля дотримання всіх домовленостей.
Більше ніж роботодавець
Команди оперативного забезпечення постійно шукали можливі альтернативи дефіцитним товарам або якісні замінники, щоб спрацювати швидше і ефективніше. Тому географія пошуку невпинно розширювалася. На закриття потреб військових у перші місяці війни було вкрай обмаль часу, а складнощів у роботі з іноземними контрагентами навпаки достатньо. З основних – здійснення валютних платежів через обмеження НБУ, а також зміни в логістиці. Початок воєнних дій супроводжувався виходом з України провідних міжнародних поштових операторів – DHL, TNT, FedEx, DB Schenker. Доставки всередині країни, особливо в східному та південному напрямках, унеможливлювала руйнація автомобільних шляхів.
Колеги повністю справлялися навіть із найскладнішими завданнями за максимально можливі у заданих умовах короткі терміни попри те, що дефіцитні товари купували й доставляли з різних країн світу – США, Канади, Великобританії, ОАЕ, Німеччини, Австрії, Польщі, Чехії.
Бронежилет, шолом та розвантажувальний жилет від компанії отримав у перші 3-4 дні після мобілізації. В березні, коли броні на всіх не вистачало, така підтримка була визначальною. Недавно передали теплу форму та черевики. Пропонували виготовити й доставити пічки для обігріву бліндажів. Дякую за допомогу колегам та компанії. Хлопці з моєї бригади по-доброму заздрять рівню забезпечення, кажуть, що теж хотіли б працювати в Kernel. А ми з дружиною давно це зрозуміли, маємо на двох вже близько 30 років досвіду роботи в компанії.
Поки дружина дбає про продовольчу безпеку в країні, чоловік із побратимами з 160-ої зенітної ракетної бригади збивають крилаті ракети та бойові безпілотними над нашими містами. Саме завдяки силам протиповітряної оборони більшість ворожих боєприпасів не досягає своїх цілей.
Крім комплексного забезпечення військовим спорядженням, програма підтримки мобілізованих співробітників включає також фінансову допомогу – одноразову виплату при вступі до ЗСУ та збереження виплат середньомісячної зарплати на весь період служби.
Попри важкі часи, Kernel знаходить можливість виплачувати зарплату працівникам, які служать в ЗСУ. Особлива подяка компанії за військове спорядження, аптечку. Якість шолома – чи не найкраща в моєму батальйоні. На прохання допомогти з шинами для машини бойового розрахунку колеги відреагували миттєво, тож тепер автівка готова до виїзду на позиції по бездоріжжю. Завдяки вашій підтримці ми обов’язково повернемося додому з перемогою! Слава Україні!
Протягом 10 місяців Kernel робить усе, щоб наблизити перемогу. Разом з цим – допомогти нашим захисникам якнайшвидше повернутися до мирного життя та звичних професій, адже робочі місця за мобілізованими співробітниками в компанії зберігаються. Бійцям, які травмувалися на війні, компанія оплачує лікування та реабілітацію.
Наприкінці весни Провідний агроном Харківського кластера Віктор Тиква отримав важкі поранення в зоні бойових дій, внаслідок яких втратив ногу. Але не силу духу! Після тривалого лікування та протезування боєць повернувся до свого регіонального управління, щоб тримати аграрний фронт. Вже під час реабілітації зробив перші виїзди в поля, де відбувався посів озимих культур та збір соняшника.
Почуваюся добре, дякую. Піклування та турботу з боку компанії і колег відчуваю постійно. Зі мною завжди підтримували зв’язок і допомагали. Вперше заступивши на блокпост ми з хлопцями побачили, що в тепловізор, який нам видали, майже нічого не було видно. Зателефонував керівництву кластера і вже за тиждень-два нам передали новий прилад нічного бачення. Хоча в той час їх практично неможливо було знайти. Потім привезли генератор, аби заряджати пристої в польових умовах. Продукти харчування, ліки доставляли регулярно. За потреби забезпечували транспортом. І після демобілізації моментів підтримки, які беруть за душу, вистачає.
Команда кластера вже переобладнала службовий автомобіль Renault Sandero StepWay під потреби колеги, встановивши ручне управління. Тепер – тільки вперед! Впевнені, попереду на нашого героя чекають нові досягнення в роботі й омріяна перемога!
До Дня захисників та захисниць України мобілізовані співробітники отримали практичні та багатофункціональні подарунки – тактичні рюкзаки і павербанки. Таким чином компанія подбала про безпечне зберігання важливих речей і підтримку стабільного зв’язку з військовим командуванням та рідними людьми.
Ми всі віримо, що перемога вже близько та водночас готові допомагати і підтримувати наших бійців стільки, скільки буде необхідно. Адже сила Kernel – в єдності!
У перші хвилі мобілізації ситуація зі спорядженням для військових була досить складною, а ми розуміли, що частина співробітників компанії стане на захист країни та українців. Їхня свідома позиція потребувала ресурсів. Тому поставили собі за мету зробити все можливе, щоб забезпечити колег якісним екіпіруванням. Команди, які до 24 лютого спеціалізувалися на забезпеченні виробничих підрозділів, змінили фокус на потреби наших захисників. З першочергових цілей – централізована закупівля великої партії бронежилетів та тактичних шоломів, речей, які здатні зберегти життя. А також здійснення регулярних закупівель амуніції для мобілізованих співробітників.