Проект «AgriChallenge», він же «Польовий візит», який в першому сезоні (восени минулого року) на 48 годин перетворив менеджерів Кернел на «синіх комірців» продовжується! А поки координатори займаються останніми приготуваннями, ми згадуємо, як це було. Про залаштунки, головні інсайти та результати проекту читайте далі.
Хочеш зрозуміти когось – пройди хоча б одну милю в його чоботах. Так каже англійська приказка, і сперечатись з цією істиною важко. Справедливий цей вислів і для бізнесу. Хочеш зрозуміти, про що думають представники того чи іншого відділу, які питання їх цікавлять та які обставини впливають на їх результати – спробуй попрацювати на їх позиції. Не просто завітати з дружнім візитом чи на екскурсію в цех, а реально стати пліч-о-пліч з колегами та виконати їх щоденну роботу. Саме цей виклик прийняли учасники проекту «AgriChallenge».
Представники менеджменту та ключові експерти компанії взяли участь у професійному експерименті «AgriChallenge», вийшли за межі затишних офісів і спробували стати справжніми агрономами, інспекторами з якості, інженерами-ремонтниками, вагарями та ін. До проекту долучилося понад 100 співробітників Кернел, які обрали для свого професійного перевтілення агропідприємство, елеватор, термінал або олійноекстракційний завод.
Для повного перевтілення «білим комірцям» відводилося рівно 48 годин. Спочатку кожен проходив експрес-стажування на робочій позиції під керівництвом досвідченого наставника, а потім мав самостійно виконувати роботу, беручи на себе відповідальність.
Зробити опанування нової спеціальності ще більш яскравим та емоційним допомогли відеокамери, під прицілом яких відбувався проект. Так, ми фіксували все на відео! І найближчим часом представимо вам короткометражний фільм, сповнений викликів, відкриттів і перемог над собою. Не пропустіть!
Наталія Кульчицька, в.о. Керівника департаменту персоналу:
«Ми вирішили зібрати в одному місці і контексті колег, які у звичайних робочих буднях навряд коли-небудь зустрілися б. Ми вивели учасників із зони комфорту і дали можливість у незвичних для них обставинах побачити компанію зсередини, створили для них ефект несподіванки, надихнули на нові ідеї для їхніх власних процесів, а також для тих нових ролей, в яких вони опинилися. Крім того, ми поставили перед собою завдання створити мегакомунікаційний майданчик для нетворкінгу.
Цінністю проекту також вважаю єднання «білих комірців» з Центрального офісу та колег з агрокластера, заводу, елеватора і термінала. Тепер будь-яке управлінське рішення буде прийматися з великим розумінням і врахуванням досвіду, отриманого в «Польовому візиті».
Неймовірні перевтілення охопили два бізнес-напрямки компанії – Агробізнес та Дивізіон виробничих активів. «Польовий візит» приніс позитивні зрушення для усіх учасників: «стажери» змогли вийти за межі звичного функціоналу і з боку робітників побачити процеси, якими вони прямо чи опосередковано управляють. Коли сторінки звітів та проектні цифри постають перед тобою у живому врожаї, а процес виробництва олії залежить не від твоєї експертної думки, а від фізичної праці – все виглядає зовсім інакше. І помітними стають нові рішення, нові шляхи, а разом з ними – і процеси, що потребують удосконалення чи оптимізації.
Надважливим результатом проекту «AgriChallenge» стали ідеї від учасників щодо покращення роботи на приймаючих підприємствах, зокрема Полтавському ОЕЗ і Трансбалктерміналі. Дивлячись на ту чи іншу діяльність свіжим оком, знаючи можливості компанії та усвідомлюючи роль конкретних процесів у досягненні загальної мети, працівники-стажери внесли цікаві та ефективні пропозиції: від встановлення автоматичної термометрії зерна до нанесення габаритної розмітки для автотранспорту у ваговій. Частина ідей вже реалізована керівниками підприємств, решта – у процесі впровадження. Та вже очевидно: для самих підприємств такий «Польовий візит» став не менш корисним, ніж для учасників.
Інна Тохтарова, Керівник відділу маркетингу:
«Дуже крутий проект! Це давно забутий дух авантюризму. Ми знову відчули себе студентами-першокурсниками. Більше того, наш наставник строго називав нас «стажери» і першого дня не дозволяв нам нічого чіпати руками в цеху рафінації. Але наступного дня, після експрес-навчання, ми вже на практиці пізнавали найскладніший процес у виробництві соняшникової олії – рафінацію. У кожної людини в цьому цеху величезна відповідальність. Повірте, ми в офісі приймаємо рішення в рамках своїх обов’язків, але масштаб помилки тут на виробництві ні з чим незрівнянний. Треба вчитися реагувати на те, що відбувається, протягом кількох секунд».
Дмитро Помогайбо, Заступник керівника департаменту закупівель зернових та олійних культур:
«Мене завжди цікавлять усі проекти і новації, які урізноманітнюють офісне життя. В компанії відбувається дуже багато змін і, сидячи в офісі, ти часто навіть не знаєш про новації чи проблеми на місцях. Щоб їх розуміти, потрібно обов’язково виїжджати на активи. Я був на наших елеваторах, заводах, на терміналі, а тепер нарешті побував і в полі, з якого, власне, і починається весь рух у Кернел. Життя настільки динамічне, що сьогодні не можна бути вузькоспеціалізованим фахівцем. Сьогодні потрібно бути людиною «трьох професій». Завдяки проекту вдалося виконати для себе цей мінімум – я займаюся своєю безпосередньою роботою, проводжу тренінги в компанії і після проекту можу визначати якість продукції 🙂 Дні, проведені на Західному кластері, були неймовірно насиченими і корисними. Торгуючи товаром в паперовому варіанті, накладними та складськими квитанціями, ти ніколи не зрозумієш, що насправді купуєш і продаєш. Я став не тільки краще розбиратися в зерні, а й краще розуміти людей, які з ним працюють кожного дня».
Олександр Суханов, Керівник координаційного центру логістики заводів:
«Це були дні, сповнені драйву і нових емоцій. Вдалося перевтілитися у вагаря. Це більше відповідальна робота, ніж складна. Все-таки за вагою тягнуться гроші. Я дізнався більш широко і глибоко прості процеси, вирішенням яких займаюся на своїй основній роботі, провів паралелі між прийманням і відвантаженням продукції на заводі й терміналі».
Руслана Богданова, HR бізнес-партнер виробничих активів:
«Різні відчуття після проекту – і захоплення, і здивованості. Я рада, що ці два дні пройшли саме так. Нам в офісах здається, що основна робота – це те, чим займаємося ми. Насправді ж, саме руки людей на виробництві рухають увесь бізнес. Робота в офісі і на виробництві – різні речі, тому мені хотілося зануритися у справжнє виробниче життя. Вкотре переконалася, що на командах заводів лежить колосальна відповідальність. Радію, що змогла отримати новий досвід і навчилася регулювати лужність та винос ядра в лузгу шляхом налаштування лопатей шеретувальних установок – здається, правильно запам’ятала :)»
Виклик проекту «AgriChallenge» було прийнято – результати учасників здивували навіть їх самих. Процес виявився цікавим та ефективним, тому другому сезону «Польового візиту» – бути! Попереду – нові задачі, нові спеціальності, нові виклики і нові звершення. Автори ідеї вже вдосконалюють формат та готують нові фішки. Не будемо розкривати всі карти одразу. Дочекайтеся офіційного старту 😉