Моє завдання в Kernel – автоматизація обліку та виробничих процесів на активах, заводах, елеваторах та під час портових відвантажень. Одним із ключових аспектів автоматизації є системи кількісно-якісного обліку, які необхідні, щоб все працювало ефективно та безперебійно при роботі і з сировиною, і з готовою продукцією. Потрібно порахувати, зафіксувати, грамотно спланувати логістику та вести постійний облік усього, що до нас надходить, зберігається та відвантажується.
Звісно, такі процеси потребують автоматизації. Система, над якою ми працюємо, дозволяє забезпечити прозорість на кожному етапі та виключає можливість помилки через людський фактор.
Водій приїжджає з документом до диспетчера елеватора. Той перевіряє валідність, вносить у систему дані вантажу (його тип, кількість, точку відправлення тощо). Після цього водій отримує талон та штрих-код, з якими без подальшого супроводу рухається далі: на зважування, завантаження, тести. Усі ці процеси здійснюються автоматично, щойно водій прикладе штрих-код до зчитувача.
За лаштунками цього маршруту для контролю якості працюють автоматизовані ваги та лабораторія. На практиці це відбувається так: коли штрих-код зчитано, водій під’їжджає на ваги та відвантажує сировину (наприклад, насіння соняшника). Система фіксує масу нетто/брутто та водночас запускає задачу на відбір проби та передає цю пробу на тестування. Щойно лабораторія отримує результат перевірки, на табло з’являється дозвіл водієві рухатися далі. Автоматично у цю саму мить всі дані про відвантаження із зазначенням кількості, якості продукції, точки відправлення опиняються у центральній системі.
Таким чином ми здійснюємо контроль якості, кількісний облік та спрощуємо маніпуляції для працівників. Водію не треба ходити територією, запитувати та чекати відповіді – його час оптимізований. Ба більше, електронна черга враховує, скільки машин буде цього дня, і пропонує найзручніший варіант для приїзду, щоб якомога швидше пройти всі процеси.
Звісно, це не ноу-хау. Ми вже декілька років користуємося такими системами на заводах Kernel, та й у світі є багато розробок для безоператорного зважування. Але деякі системи та їх комбінації доводиться розробляти самостійно, наприклад, інтеграції систем розпізнавання номерів, RFID-ідентифікації, системи управління доступом з обліком виробничих процесів. Це специфіка локального бізнесу і, я б сказав, навіть нашого менталітету. У країнах Європи чи США таке питання просто не виникає, однак у нас дорогий товар створює простір для «спокус».
І хоча загальна система обліку стандартизована в усьому Kernel, всі підприємства й активи мають свої особливості та вимоги до логістики. Тож кожен новий елеватор чи завод – це проєкт, який потребує індивідуального підходу, адже вирішує свої інженерні задачі. Ми обговорюємо їх із колегами з інших департаментів, залучаємо бізнес-аналітиків та пропонуємо рішення, унікальні саме для цього об’єкта. Реалізовуємо їх своїми силами та у співпраці з підрядниками. Як правило, на підряд залучаємо спеціалістів для розробки програмного забезпечення та монтажу систем.
Я в першу чергу айтішник, за освітою – економіст і кібернетик. Однак мої задачі тісно пов’язані зі світом фізичних об’єктів, з чимось по суті нецифровим – машинами, людьми, сировиною. І щоб упорядкувати цей матеріальний світ в автоматизований процес, я маю розуміти, як все це працює. Тільки усвідомлюючи, який процес залежить від людини (наприклад, чи натисне диспетчер вчасно кнопку на пункті прийому), я можу зробити його більш ефективним, точним, передбачуваним.
Практика доводить, що з нами зручно співпрацювати. Ми постійно розвиваємося у цьому напрямку – проєкти за прикладом Transit Hub, «Кабінету фермера» демонструють, що наша швидкість проходження по процесу робить внутрішню взаємодію з партнерами максимально чіткою. І це наш пріоритет зараз!
Безумовно, цифровізація Kernel – важлива складова прогресу компанії як всередині бізнесу, так і зовні, а ще це безпосередньо впливає на розвиток особистості кожного члена команди. На роботі ми проводимо більшу частину життя, і в цей час хочеться робити щось осмислене та корисне. Працювати не від паркану і до обіду, а досягати результатів, щоб розвивалася і команда, і компанія, а далі й країна. Це дієва мотивація, щоб розбиратися у складному і робити його простішим.