Зміцнення кадрової безпеки, підвищення ефективності процесів, розвиток інноваційності та прагнення до безперервного вдосконалення, розкриття внутрішнього потенціалу співробітників. Що поєднує всі ці цілі? Проєкт «Ротація», який повертається в поля, у офіси та на активи компанії після вимушеної перерви. У матеріалі ми розповімо найцікавіші подробиці нового сезону.
Імпульс до змін
Проєкт «Ротація» стартував у 2021 році. Пілот охопив Дивізіон комерційної діяльності по Україні . У рамках пілотної версії проєкту робочими місцями обмінялися 5 керівників офісів закупівель з Одеського, Вінницького, Полтавського, Харківського та Кропивницького офісів. Впродовж 2 місяців колеги вивчали процеси у нових підрозділах, вчилися працювати з новими командами та ділилися власним досвідом. За підсумками проєкту вдалося виділити ефективні практики, посилити взаємодію між регіональними офісами та встановити контакти з новими партнерами-агровиробниками.
Згодом до «Ротації» доєдналися колеги з інших напрямків: Дивізіону виробничих активів, Агробізнесу, служби безпеки, юридичного та фінансового департаментів, а також Департаменту зберігання, що дозволило командам обмінюватися досвідом та виокремлювати кращі практики по основним напрямкам діяльності компанії.
Додатковою цінністю проєкту є те, що всі учасники аналізували процеси в інших підрозділах та подавали ідеї щодо покращення, вдосконалення технологій та розвитку нових проєктів. Також частина колег з напрямків закупівель отримали підвищення до керівників офісів та по департаменту зберігання – до керівників елеваторів.
У 2022 році у компанії планували ще більше розширити проєкт та впровадити ротації персоналу в усіх напрямках діяльності. Проте повномасштабна війна внесла свої корективи, але сьогодні програма повертається з новою силою для змін на краще.
Взаємозбагачення досвідом
Проєкт «Ротація» версії 2.0 сфокусувався на обміні досвідом між менеджментом Дивізіону Агробізнес та Департаменту зберігання. Ідея з обміном «агро-елеватори» зʼявилася невипадково. У розпал сезонних робіт між командами саме цих двох напрямків відбувається найбільша взаємодія, яка потребує глибокого розуміння процесів один одного та максимальної націленості на спільний результат.
Якщо зосереджуватися виключно на одних і тих самих процесах, які відбуваються в полях чи на елеваторах, то ми звужуємо свої горизонти. Сьогодні важливо дивитися ширше і мислити масштабніше, виходячи за межі свого агропідприємства або території елеватора. Наша компанія не лише вирощує та збирає врожай. Наступний крок — приймання зерна на доробку та зберігання. Далі — відвантаження продукції на експорт. На кожному етапі ми працюємо на спільну мету. Ротації спрямовані на те, щоб побачити реальний стан справ, порозумітися і стати на шлях вдосконалення.
Від рішень, прийнятих керівниками елеваторів, від їх ефективної взаємодії з очільниками суміжними напрямків сьогодні залежать драйвери економічного зростання бізнесу. Важливо усвідомлювати це і шукати точки дотику, щоб збудувати правильні комунікації між командами. Також за нинішніх обставин керівникам необхідно мати базові розуміння організації виробничих процесів на інших ланках, щоб мати можливість розширити повноваження без втрати продуктивності.
З поля на елеватор і навпаки
Учасників для програми обирали ретельно. Ними стали Вадим Маньківський, Керуючий відділенням Камʼянка, кластер Полтава-Південь і Віктор Бондаренко, Керівник елеватора Супрунівка та Решетилівка. Перед колегами стояло завдання краще зрозуміти специфіку роботи одне одного для збереження неперервності бізнес-процесів та виробництва.
Проєкт реалізувався в два етапи з привʼязкою до найгарячіших періодів у роботі команд. Перший відбувся у лютому, під час активної підготовки агротехніки до весняно-польових робіт. Керівники вперше обмінялися робочими місцями на 2 тижні, щоб познайомитися з колективом, організаційною структурою і виробничими процесами. За результатами відряджень підготували презентації, щоб визначитися з подальшими задачами та окреслити перелік повноважень.
У перший тиждень ротації було цікаво заглибитися у деталі роботи елеватора: на якому обладнанні? що включає в себе повний цикл обробки зерна і з чого потрібно починати? як проходить відбір проб і здійснюється аналіз у лабораторних умовах? Через кілька місяців я знову повернувся на актив. На цьому етапі долучився до планування завантаження складів і відвантаження продукції, оскільки елеватори досі наполовину заповнені зерном врожаю 2022 року. Роботу колективу оцінюю на 10/10. Від професійного менеджменту до співробітників, які злагоджено виконують закріплені за ними функції і знають, як зробити краще. Мої пропозиції з покращення роботи стосувалися стабільної підтримки зворотного звʼязку, модернізації елеваторних потужностей та мотивації персоналу за прийняті тонни. Наприклад, ми працюємо в полях, віддалено від МТБ, в спеку та холод, але наші співробітники мотивовані зробити більше. Це успішний досвід, який варто переймати
Другий етап тривав з 3 липня до 5 серпня — у розпал збирання ранніх зернових і заготівлі збіжжя. Колеги заздалегідь домовилися не змінювати налагоджені процеси, а зануритися в них безпосередньо. Такий підхід дозволив учасникам проєкту побачити сильні та слабкі сторони у розрізі переважної більшості процесів.
Під час другого етапу ротації я ознайомився з технічними процесами збору ріпаку та пшениці — скільки наймається техніки, як розраховуються під неї вантажівки. Зробив порівняльний план-факт. Максимум уваги приділив комунікації «відділення-поле-елеватор», адже саме тут у нас виникали непорозуміння. Найкращий спосіб зрозуміти, що не так, — це стати на місце колеги. Зануритися в деталі та помітити нюанси, які призводять до затримок у відвантаженні продукції чи підвищеного рівня вологості зерна. У підсумку сформував пропозицію для агро щодо планування збору врожаю в комунікації з елеваторами. Якщо на старті сезону в нас буде розуміння, на які обʼєми і якість зерна орієнтуватися, ми зможемо гарантувати колегам приймання цих обсягів продукції та допоможемо уникнути простоювання комбайнів
За результатами ротації учасники готували рекомендації щодо покращення процесів, які презентували менеджменту за напрямками. В ході захисту отримали корективи та додаткові завдання, тож наразі займаються доопрацюванням проєктів. Бажаємо колегам успіху і з нетерпінням очікуємо на нові ротації.
Нашою метою завжди була підготовка універсальних управлінців, взаємозамінних керівників та співробітників, готових вдосконалювати процеси задля забезпечення безперебійності за будь-яких обставин. І саме тому на початку 2023 року ми відновили проєкт «Ротація». Коли, як не зараз. Це програма про розвиток, зміну кута зору та тренування бізнес-гнучкості у нових обставинах. Сьогодні цінність поглиблення таких навичок полягає ще й у забезпеченні стійкості компанії. В рамках проєкту ми зосереджуємо зусилля на безперервному розвитку працівників — проводимо бенчмаркінг між командами та стимулюємо генерування нових ідей, здатних покращити ключові показники ефективності. Досконале розуміння процесів, повне і всебічне бачення виробничих ситуацій, вміння планувати не лише на кілька кроків, а й на кілька бізнес-етапів уперед — усе це працює на пошук рішень, які будуть найкращими для досягнення цілей компанії та дозволять командам бути гнучкими, особливо в умовах викликів часу.