З початком повномасштабного вторгнення кількість викликів зростала щодня, однак команда Департаменту маркетингу та продажів фасованої продукції не зупинялися ні на мить. Результати їхньої наполегливої праці бути відчутні вже з перших днів війни та стали особливо цінними у моменти невизначеності, коли і компанія, і всі українці найбільше потребували підтримки. Як колеги перебудували свою роботу, щоб швидко та продуктивно реагувати на обставини воєнного часу, читайте у нашому матеріалі.
У кінці лютого – на початку березня 2022 р. орієнтир на роботу як підтримку економічного фронту України став рятівним колом для багатьох українців. Співробітники Kernel були серед перших, хто, попри складнощі часу, усвідомив – потрібно продовжувати працювати, адже діяльність компанії – це гарантія продовольчої безпеки. Саме таке чітке визначення пріоритетів і розуміння відповідальності перед споживачами надихнули Департамент маркетингу та продажів (ДМП) стрімко переорієнтувалася на нові умови. «Навесні 2022 команда ДМП була чи не єдиним джерелом ліквідності та доходності для компанії. Це стало неймовірною підтримкою у складний час невизначеності», – зазначає CEO Kernel Євген Осипов. Колеги оперативно відновили фасування продукції та рафінацію олії, налаштували нові логістичні шляхи, а також забезпечила продажі за вигідними цінами за новими контактами.
Рестарт рафінації олії
За нових воєнних обставин безпека та мінімізація загрози життю співробітників вийшли на перший план, тому потужності Полтавського олійноекстраційного заводу зупинили 24 лютого. На паузу поставили усі процеси – від прийому сировини до фасування. Одночасно постало головне завдання, як відновити складні та безперервні процеси й організувати безпечну роботу працівникам.
Протягом першого тижня було організовано чергування, щоб тримати ситуацію на підприємстві під контролем 24/7. Спочатку вирішили запустити цех розливу та фасування олії, адже це обладнання легко зупинити і так само відновити. Під час повітряної тривоги співробітники зупиняли процеси й спускалися до бомбосховища. Проте розуміння того, що в певний момент рафінована олія закінчиться, ставило новий виклик – відновлення безперебійної роботи цеху рафінації.
Запуск роботи цеху рафінації соняшникової олії – більш складне завдання, бо це виробництво безперервне. Багато процесів мають відбуватися з постійним або періодичним наглядом. Не можна просто натиснути кнопку і піти до укриття. Тож у першу чергу ми облаштували окрему кімнату в бомбосховищі й зробили можливість дистанційного керування обладнанням.
Другий важливий момент – для рафінації потрібні такі витратні хімічні речовини, як сірчана й ортофосфорна кислоти, каустична сода. На жаль, на той момент з міркувань безпеки постачальники не погоджувалися їхати в наш регіон. І ми знайшли рішення: розробили схему і виконали монтаж додаткового обладнання, щоб самостійно виготовляти розчин каустичної соди. Департаменти логістики та закупівель допомогли знайти постачальника гранульованої соди та організувати доставку витратних матеріалів. Спільними зусиллями ми відновили рафінацію соняшникової олії вже 2 березня.
Перші два місяці війни Kernel самостійно забезпечував підприємства витратними матеріалами, адже виробники або не могли, або не відмовлялися доставляти вантажі у певні регіони. Тому довелося переорієнтуватися з постачальниками й налагодити швидке тестування нових матеріалів, щоб за будь-яких обставин продовжувати дотримуватися високих стандартів якості, якими славиться наша компанія.
Зберегти асортимент: місія здійсненна!
Через порушення всіх ланцюгів постачання «виробничий пазл» виготовлення олії довелося відбудовувати з нуля. Адже, крім наявності якісної олії, для виробництва необхідна пляшка, а значить преформа для неї, ковпачок, етикетка, ящик та інші комплектуючі. Багато постачальників потрапили в окупацію на Сході та Півдні України, хтось взагалі зупинив виробництво. Водночас нові постачальники потребували акредитації, решта зіткнулась з воєнними реаліями постачання та логістики. Проте навіть у безвихідних ситуаціях можна знайти ефективні рішення.
Згуртованість і бажання працювати задля перемоги об’єднали усіх, навіть конкурентів. Ми допомагали один одному і в квітні подолали більшу частину труднощів. Знайшли альтернативних постачальників, повноцінно налагодили процес і стабільний ланцюг постачання. Це було нелегко, проте, як бачимо, стало можливо.
Озираючись назад, ми навіть дивуємося таким неймовірним досягненням у перші місяці вторгнення. Однак, коли на нас покладена відповідальність за продукцію компанії, продовольчу безпеку українців та цілого світу, немає жодних варіантів, як перемагати складнощі.
Ще одним із дієвих рішень задля збереження продукції стала релокація виробництва. Під час окупації Харківської області компанія втратила можливість виробляти продукцію ТМ «Стожар», але за декілька місяців наполегливої роботи і завдяки інвестиціям змогла перезапустити виробництво на іншому активі. Крім того, максимально відновила асортимент інших торгових марок, що дозволило не втратити клієнтів і споживачів. Хабом виробництва соняшникової олії улюблених багатьма українцями брендів стали потужності Полтавського ОЕЗ. Наразі олійні бренди Kernel завжди можна знайти на полицях супермаркетів і магазинів у різних куточках країни.
Нові шляхи постачання і розширення географії продажів
Стійкість і взаємодопомога у будь-якій ситуації – рушійні сили компанії. Навіть зіткнувшись з найважчим випробуванням в сучасній історії країни, команда Kernel впоралася з викликами. Результати вражають – вдалося значно наростити продаж олії наливом, розширити географію продажу як в Україні, так і на експорт.
Завдяки Андрію Полякову та Тетяні Гаєвській, які підписали нові європейські контракти та успішно їх виконують, наразі основним ринком збуту є Європа з долею 80-85% від загального обсягу олії. Експортний шлях до Африки, Азії складний, але компанію це не зупиняє. Kernel продовжує впевнено забезпечувати продовольчу безпеку світу.
До війни Kernel мав збалансований портфель з 70+ експортних країн: 30% займала Європа, 30% – Близький Схід, 15% – Азія, 10% – Африка та інші. Перед нами постала задача відновлення експорту в умовах війни і відсутності морського сполучення. Спільними зусиллями експорт, логістика, виробництво, юридичний і фінансовий відділи досягли важливого результату: вже в березні відправили в Польщу перші цистерни з рафінованою олією, а в квітні фасовану олію. Експортні партнери з розумінням поставились до ситуації в країні, прийняли факт здорожчання цін, допомогли з організацією нових маршрутів і пошуком необхідних витратних матеріалів.
Хочу подякувати всім, хто невтомно шукає і знаходить рішення.
Допомога нон-стоп
З перших днів команда ДМП долучилась до організації та забезпечення гуманітарною допомогою військових формувань України, громадських і волонтерських організацій. Для гуманітарних вантажів колеги формували великі партії олії та консервованої продукції. Згодом організували масштабну закупівлю консервів у інших виробників та дистриб’юторів – понад 1,3 млн банок. Половину передали для потреб ЗСУ, половину – українцям, які постраждали внаслідок бойових дій.
Для миттєвої допомоги населенню Ольга Твердохліб, керівниця відділу маркетингу, постійно перебувала на зв’язку з волонтерськими організаціями. Керівниця підрозділу виконання контрактів в Україні Ганна Пічкур і територіальний менеджер з продажу Артем Гаран пильно стежили за ситуацією в регіонах та координували поставки. У перші місяці війни налагодили співпрацю з невеликими, втім активними фондами, які не зберігали продукцію на складах, а одразу доставляли продуктові вантажі у гарячі точки. З таким підходом відпрацювали по Київському, Сумському, Чернігівському напрямках.
Команда провела значну роботу з військовими адміністраціями та міністерствами по забезпеченню продуктами харчування ЗСУ та формуванню стратегічного продуктового резерву у Києві та інших містах. Завдяки співпраці з ВА вдалось відвантажувати продукцію у такі найгарячіші точки, як Харків, Миколаїв та інші, а також у міста, які знаходились на той момент в оточенні (Чернігів, Суми, тощо). Після деокупації областей, доставляли олію та гуманітарну допомогу в деокуповані райони Київської, Чернігівської, Харківської, Миколаївської та Херсонської областей.
Ми поновили олійні запаси Держрезерву в Києві та області, а також в Хмельницькій, Рівненській і Полтавській областях. Олію наших брендів волонтери спільно з військовою адміністрацією додають до продуктових наборів та передають у регіони, де тривають бойові дії.
Робота над наданням гуманітарної підтримки стала невід’ємною складовою щоденних буднів. Ще рік тому було складно уявити, що нам доведеться зрушувати такі гори, але ми справилися. Отримані результати та потужний командних дух додають сил та упевненості, що ми і надалі долатимемо всі виклики.
Компанія отримала новий досвід роботи з благодійними і громадськими організаціями. З початку робота відбувалась виключно на волонтерських засадах, але згодом це стало додатковим каналом продажу продукції. Вперше було підписано контакт з міжнародним благодійним фондом. Ця співпраця стала можливою завдяки багатьом колегам з різних підрозділів, зокрема Ользі Кадировій та Ганні Пічкур з підтримки продажів, Олені Богушевій з групи підтримки систем якості, фінансистам та іншим.
Наразі команда Департаменту маркетингу та продажів продовжує впевнено захищати економічний та гуманітарний фронт, і робить свій вагомий внесок у забезпечення продовольчої безпеки світу. Вдячні колегам за стійкість, працю і допомогу в такий складний час!
Що найцінніше в команді? Підтримка одне одного. В умовах ковідної невизначеності чи воєнної турбулентності — завжди. Для співробітників Kernel це не просто слова, а готовність працювати в режимі нон-стоп за будь-яких умов. Тож коли мова йде про загрозу продовольчій безпеці України, наша команда робить усе можливе, щоб втримати економічний фронт і забезпечити надійний тил.
У перші дні повномасштабного вторгнення ми не знали, чи зможуть олійноекстракційні заводи компанії повноцінно працювати в найближчому майбутньому. І не могли дозволити, щоб українці залишилися без соняшникової олії. Усю продукцію, вироблену в перший місяць війни, було вирішено зберегти для потреб населення та ЗСУ. Відвантаження олії не зупинялося ні 24, ні 25 лютого.
Я вдячний команді нашого Департаменту за самовіддану працю задля спільного результату. Також дякую співробітникам на місцях, які, попри ризики, працювали без відриву від виробництва. Окремо хочу відзначити колег із департаментів HR, логістики, закупівель, фахівців служб якості та сертифікації – усі діяли злагоджено всупереч обставинам, і завдяки вашій праці багато із неможливого стало можливим. Наша командна взаємодія дозволяла швидко вирішувати робочі питання, вчасно оформлювати і відвантажувати продукцію. Разом ми зробили й продовжуємо робити важливе — наближати перемогу.