З перших днів повномасштабної війни Kernel забезпечує українських захисників найнеобхіднішим. За два роки загальна сума підтримки перевищила 2 млрд гривень. При цьому компанія працює як благодійний фонд – сама закуповує необхідне та передає безпосередньо військовим. Таким чином вдається вчасно та системно допомагати бійцям чотирьох бригад ЗСУ. Про те, як у Kernel організовані процеси допомоги та які команди залучені, читайте у нашому матеріалі.
Усвідомлення, що компанія може самостійно закуповувати все необхідне оборонцям, з’явилося ще у перші місяці повномасштабного вторгнення. Тоді коли частина співробітників стали до лав ЗСУ і компанія взяла собі за мету зробити все можливе, щоб забезпечити колег якісним екіпіруванням. Тож до справи взялися ті, хто вміє професійно знаходити усе необхідне, — команди закупівельників: комерційний відділ Дивізіону Агробізнесу та Служба постачання Дивізіону виробничих активів.
За лічені тижні колеги вивчили безліч технічної інформації та цілодобово шукали надійних постачальників з різних країн. Згодом стало зрозуміло, що технічної та комунікаційної експертизи співробітників вистачить, щоб забезпечувати не тільки мобілізованих колег та добровольців, а й інших військових. А щоб надавати підтримку системно і вчасно, Kernel обрав шлях спрямовувати допомогу конкретним бригадам ЗСУ – станом на зараз їх чотири.
Коли є вміння знаходити будь-що
Під час війни оперативність допомоги є надважливою, адже зволікання у придбанні дрона чи автівки можуть коштувати не одне життя. Тому в компанії вибудували чіткий алгоритм процесів. Так, колеги з HR-департаменту перебувать у постійному зв’язку з військовими з бригад, якими опікується Kernel. Отримавши запит, вони оперативно передають його командам закупівель, де кожен менеджер відповідає за певну категорію продукцї.
Так, якщо у мирний час колеги з комерційного відділу Дивізіону Агробізнес зосереджувалися на придбанні насіння, ЗЗР та сільгосптехніки, то сьогодні, крім задач агронапрямку, допомагають і з придбанням всього необхідного для військових. Перепон для команди не існує: і домовляться з директором відділення пошти про нестандартний вантаж, і знайдуть рідкісний товар. Однак серед частих запитів до команди — шоломи, рації, буржуйки, матеріали для побудови бліндажів, як-от плівки, мембрани.
Трапляються і нетипові прохання. Наприклад, одного разу військові надіслали команді фотографію приладу, який був дуже ефективним для виконання бойових задач. Проте, на жаль, вони не знали, що це за модель і хто виробник. Щоб принаймні зрозуміти, що ж шукати, колеги надіслали фото постачальникам. Після тривалих пошуків вдалося визначити всю необхідну інформацію. Так військові отримали те, що хотіли.
Дмитро Вєтоха відповідає за закупівлі сільгосптехніки та обладнання. З початком війни він зосередився на запитах військових щодо автотранспорту та комплектуючих.
Серед найрозповсюдженіших запитів — шини, особливо при зміні сезонів. Одна заявка може включати близько ста п’ятдесяти коліс. При цьому все необхідно зробити оперативно, у певні строки, а головне — вміти знайти будь-який, часто не ходовий, розмір. Якось в нас був запит на закупівлю шин на бронеавтомобілі «Сенатор», які Канада передавала. Їхня вага 12 тонн. Шина зі звичайним індексом навантаження просто не витримає таку вагу, тож потрібно було добре пошукати саме відповідний комплект.
Під час перебоїв з електропостачанням був шалений попит на зарядні станції та генератори — переважно для пунктів першої допомоги на фронті. Вони були потрібні всім, а на ринку їх не було. Нам дуже допомогло те, що компанія Kernel має напрацьовані підходи до закупівель.
У будь-якій закупівлі команда перш за все має запевнитися, що надає якісний товар та працює з надійним постачальником.
З початку війни закупляли майже все: кронштейни, матраци, антени, рації, спальники, каремати, біноклі, навіть фотоапарати. Може здатися, що це дрібниці, але на пошук кожної такої одиниці йде чимало часу. До того ж на дрібні позиції важко знайти великих перевірених постачальників, адже часто нам потрібні великі партії товарів, які не кожен може надати. Тож потрібно передивитися всі характеристики, вказані у замовленні, знайти найкращу пропозицію за співвідношенням ціна-якість, при цьому запевнитись, що постачальник працює без передоплати та що не буде нюансів з доставкою. Ми в Kernel звикли проводити ретельний аналіз перед закупівлею. Це обовʼязкова складова політики компанії та нашого власного професіоналізму. Ані до війни, ані під час її ми не купуємо перше-ліпше. Перш ніж прийняти рішення, завжди потрібно все перевірити, зважити плюси та мінуси.
Підтримка понад усе
Ще одна команда, яка з перших днів долучилася до допомоги військовим — це служба постачання Дивізіону виробничих активів. Євген Мокляк, Руслан Шило, Костянтин Коваленко, Роман Богаєвський активно доєдналися до придбання товарів для військових потреб у найпіковіші періоди. Сьогодні закупівлі товарів координує менеджер з постачання Олексій Дубовик.
З перших днів повномасштабної війни наша компанія робила надзвичайно багато для співробітників, які пішли воювати. Нашій команді одразу доручили пошук одягу та взуття, адже у мирному житті ми відповідаємо за спецодяг на виробництві і маємо багато підрядників, які займаються пошивом. У перші місяці знайти якісний товар було важко. Тут допомагала тісна співпраця з нашою Службою безпеки – колеги координували, куди краще спрямувати дефіцитну продукцію, розуміючи, де саме є найгостріша потреба в утепленому одязі, а де бійцям на передовій краще допомогти зі змінними якісним одягом. Також орієнтували і щодо техніки та інших речей.
Із часом ринок прокидався й зʼявлявся доступ до більшої кількості необхідних матеріалів, а отже, ми могли керувати якістю, домовлятися про великі обсяги закупок і загалом змогли закривати ще більше потреб у найрізноманітніших товарах.
Сьогодні я опрацьовую найрізноманітніші запити. Із останнього, що доводилося шукати швидко і у великій кількості, – 100 рулонів маскувальних сіток, а ще колючий дріт. Також допомагаю з доставкою усього необхідного до бійців – напряму контактую з водіями, які везуть нашу допомогу. Доставити закупки – це теж окремий виклик, часом дуже небезпечний.
У пошуках технологій
На фронті, окрім оптики, амуніцій та автівок, є великий запит на техніку — ноутбуки, старлінки, підсилювачі сигналу, та, звісно, дрони. У цьому питанні Kernel також є на кого покластися всередині команди — колеги з IT-Департаменту компанії.
Експертизою у технологіях наші колеги з радо діляться з військовими, щоб покращити їхній побут та ефективність. Наприклад, для одного з підрозділів ЗСУ команда Kernel навіть розробила варіант модифікованого під авто старлінку: переобладнали звичайний стаціонарний пристрій у такий спосіб, щоб він працював на ходу, під час пересування автівки. Вартість пристрою у подібній комплектації — кілька тисяч доларів. Натомість співробітники Kernel здешевили виготовлення такого приладу у декілька разів.
В організації процесів підтримки оборонців дуже важливо налагодити співпрацю з постачальниками, адже від цього залежить оперативність закупки та доставки, а отже, і життя наших військових. Наприклад, з одним з постачальників мали тривалі бізнес-відносини ще до 2022-го. У певний момент він пішов нам на зустріч та дозволив розділити потоки фінансування, що допомогло закуповувати товари для допомоги ЗСУ за мінімальною ціною. Це також дозволило скоротити терміни постачання й оптимізувати кількість документів.
Підзвітність та документообіг
Окрім пошуку і закупівлі всього необхідного, є ще одна важлива складова — документообіг та відповідність нормам законодавства. Прозорість і підзвітність є важливими принципами для діяльності Kernel. Тож активну участь у наданні допомоги бере ще одна команда колег — з Фінансового департаменту.
Так, Анастасія Дяченко, бухгалтер, вносить в систему більшу частину замовлень на закупку, контролює погодження та вчасність оплат. В’ячеслав Гринько відповідає за облік надходжень та передачі ТМЦ для ЗСУ, аналіз та підготовку звіту про незакриті документами оплати і завершує всі процеси.
Процеси документообігу за напрямком закупівель для воєнних потреб до сьогодні продовжують удосконалюватися. Зараз усі складові майже налагоджені, процес автоматизації в системі обліку на етапі завершення. Ми з колегами зі свого боку завжди готові розглядаємо всі можливості, щоб покращувати документальне упорядкування і робити тим самим свій внесок у таку важливу для компанії та всієї країни справу, як підтримка наших оборонців.
Kernel долучається у наближення перемоги тим, що продовжує щодня стабільно працювати. І насправді кожен співробітник, сумлінно виконуючи свою роботу, також сприяє ефективному процесу допомоги ЗСУ. Колег, які безпосередньо долучаються до закупівель, комунікації з бригадами, доставки у військові частини всього необхідно, – набагато більше. І ми вдячні кожному – завдяки вам компанія може втілювати все задумане та оптимально використовувати кошти і ресурси.
Якщо ви маєте бажання долучитися до команд у придбанні допомоги, маєте перевірених постачальників чи навички вибору товарів, звертайтеся до Наталі Теряхіної, Директора з персоналу Kernel. Ми відкриті для нових форм взаємодії!
За два роки ми напрацювали велику базу постачальників, яким довіряємо і які довіряють нам. Від початку дуже допомагала репутація Kernel — коли партнери дізнавалися, хто ми, часто погоджувалися потримати певні позиції з високим попитом або ще якимось чином піти назустріч.
Дуже хочеться бути корисною там, де ти можеш. Я не вмію лікувати рани чи керувати дронами, проте, вмію робити закупки та спілкуватися з людьми, налагоджувати звʼязки. І я дуже рада, що можу долучитися. Інколи потрібно термінові робочі задачі відсунути, Бо людське життя — в пріоритеті. Я дуже пишаюсь, що наша компанія, окрім сумлінної сплати податків, ще робить таку велику справу – опікується бригадами ЗСУ