«Креативність в інноваціях» — про що цей тренінг та чому ви обрали саме цю тему?
Я працюю у фінансах і мені було цікаво подивитися глибше: що генерує прибуток? Чим успішні компанії відрізняються від інших? Уже понад 6 років я вивчаю цю тему на базі різних університетів, і навіть пишу дисертацію. У внутрішньому навчанні Kernel ця тема розкривається у компетенції «Безперервне вдосконалення», і в мене виникло бажання застосувати свій науковий підхід у викладанні. Але вирішив піти далі і створити власний тренінг, пов’язаний із темою дисертації. Компанія підтримала ініціативу й допомогла в організації.
Що для мене «креативність»? Це інновації, створення нових цінностей, що допомагають досягати цілей компанії. Також експеримент — це частина креативності, бо здобути гарний результат з першого разу майже неможливо. Крім того, це надзвичайно важлива навичка сьогодення. Світ постійно змінюється, а креативність допомагає адаптовуватися та почуватися впевнено. Я переконаний, що цю здібність може розвинути кожен, якщо розкрити таланти людини та підтримати її сміливість.
Які були очікування на початку тренерства та чи виправдалися вони? Як реагували колеги на вашу програму?
Я почав викладати рік тому. Онлайн-тренінг важко оцінити, адже там дуже низький рівень залученості та ефективності. А от офлайн перевершив очікування: є зворотний зв’язок, додаткові питання, можливість покращувати програму, адаптувати її під потреби аудиторії та знаходити нові ідеї.
На офлайн-зустрічах я починаю з досліджень, доводжу, що всі люди народжуються креативними, але соціальні обставини пригнічують цю навичку. Техніки та інструменти її відновлення ми вивчаємо на тренінгу в легкій, веселій атмосфері. Учасники бачать ефект та починають генерувати фантастичні ідеї.
У всіх цей процес проходить по-різному: чоловіки більш закриті, але коли розслабляються, роблять цікаві технологічні пропозиції. Жінкам легше почати, вони більш відкриті, а ідеї емоційні. Тому в командній роботі вдається досягати надзвичайних результатів під час мозкового штурму. Ідеальний варіант: з учасників із різним досвідом створити команду, яка знає креативні техніки, вміє знаходити слабкі місця та генерувати ідеї.
Яку техніку ви б виділили, як особливо ефективну?
Розповім про 2 техніки, які я вважаю найпотужнішими.
1 — Теорія вирішення винахідницьких завдань, яка базується на розумінні фізичних, хімічних та біологічних ефектів. Її використовує Samsung, завдяки їй компанія не перетворюється на послідовника Apple, а йде власним шляхом, й у 2022 році зареєструвала найбільшу кількість патентів на території США. Знаючи фізичні закони, ми можемо побачити безліч цікавих можливостей навколо себе. Щоб їх використовувати, двічі на тиждень я вивчаю фізику з репетитором.
2 — Дизайн мислення, в основі методу — потреби клієнтів. Коли ми розуміємо їх, можемо знаходити найкращі рішення, вдосконалювати продукт, змінювати умови роботи співробітників для збільшення ефективності. Використання цього методу має сильний соціальний вплив, адже в процесі народжуються не тільки прибуткові ідеї, а й проєкти, що покращують життя. У комбінації техніки працюють ще потужніше.
Як ви змінилися за рік тренерства?
Коли ти починаєш вести тренінги, ти хвилюєшся, а потім наче потрапляєш у потік, хвилювання зникає. І наприкінці тренінгу залишається два відчуття: фізичне виснаження, бо спілкуватися з аудиторією важко, та ейфорія від виконаної праці. Це варто того, аби подолати себе та почати викладати. Я вкладаюся в програму, але отримую набагато більше.
Я став більш впевненим, почав публічно виступати. Страхів було багато, але заради мети: популяризації мого напряму та відновлення країни в майбутньому – вдалося їх подолати. Також набув навичку спілкування. Оцінив командну роботу та результати, яких можна досягти в групі. Раніше я досліджував це в теорії, а тепер побачив на практиці.
Бліц
Яку пораду ви б хотіли почути на старті вашого тренерства?
Не вагайся, почни і все вийде.
Якби ваша компетенція могла говорити, що б вона вам сказала?
Будь відкритим до світу і він наповнить тебе ідеями.
Якою однією фразою ви б запросили колег на свій тренінг?
Зробімо це!